Propaganda terorista, o arma mai periculoasa decat Kalasnikovul
Propaganda terorista, o arma mai periculoasa decat Kalasnikovul:
Organizatii teroriste precum Statul Islamic, al Qaidasau chiar Al-Shebab din Somalia au jurat ca impanzeasca Internetul, pentru a atrage cat de multi recruti din SUA si Europa se poate, arata o analiza a AFP, citata de Business Insider.
Liderii jihadisti le-au cerut recrutilor sa activeze pe campul de lupta, dar i-a si incurajat sa comita atentate in tarile natale.
Gruparile islamiste ii tintesc pe occidentali de decenii, insa dezvoltarea mediului online a revolutionat strategia lor, sustine Clint Watts de la Institutul de Cercetari pentru Politici Straine.
"Acum 30 de ani, dura extrem de mult pana aduceau pe cineva in Afganistan", unde jihadistii se luptau cu trupele sovietice, a mentionat el. "Acum, ei fac propaganda prin intermediul retelelor sociale, de aceea totul se intampla atat de repede, recruteaza mult mai rapid", a continuat specialistul.
Se pare ca cei trei atacatori din spatele atentatelor din Franta au legaturi cu diverse grupuri extremiste. Cei doi frati au comis atentatul de la Charlie Hebdo in numele al Qaida din Temen, in timp ce teroristul din magazinul evreiesc ar avea conexiuni cu Statul Islamic.
Atentate la Paris: Al Qaida in Yemen revendica atacul fratilor Kouachi
Jihadistii folosesc o varietate de canale media pentru a-si propaga mesajele. In 2010, al Qaida a lansat revista "Inspire" in limba engleza, care apare periodic in format PDF si care contine articole despre ideologia islamista, precum si instructiuni despre cum sa fie comise atacurile.
In acesta publicatie, Franta a aparut ca o tinta, iar redactorul sef al saptamanalului satiric Charlie Hebdo, Stephane Charbonnier (Charb), ucis saptamana trecuta, a fost plasat pe lista "celor mai cautate persoane moarte sau in viata".
Iubita redactorului sef de la Charlie Hebdo, declaratii cutremuratoare: Charb stia ca va muri
Al-Nusra Front din Siria, afiliata al Qaida, publica filmulete, fotografii si comunicate prin intermediul unor conturi oficiale pe Twitter si YouTube. De asemenea, Al-Shebab din Somalia se foloseste frecvent de Twitter pentru a aborda potentiali recruti.
Statul Islamic, cea mai eficienta strategie online
Dar se pare ca nicio grupare nu exploateaza Internetul atat de eficient precum Statul Islamic, care a renuntat la forumurile cu parole preferate de al Qaida, in favoarea retelelor de socializare populare.
Militantii ISIL sunt activi pe Facebook si pe Twitter, iar luptatorii sunt chiar incurajati sa discute public cu potentiali recruti pe site-uri de tipul intrebare-raspuns, cum ar fi Ask.fm.
"Statul Islamic si-a revolutionat strategia media in adevaratul sens al cuvantului", a spus Charlie Winter, cercetator la Fundatia Quilliam Foundation, un think tank de combatere a terorismului.
"Are un format standardizat, care poate fi usor identificat drept propaganda oficiala a Statului Islamic. Este foarte productiv si are o frecventa de patru sau cinci clipuri postate pe saptamana", a adaugat el.
Luptatorii Statului Islamic se pricep si la infractiuni informatice: saptamana aceasta au spart contul de Twitter al Armatei americane, pentru a atrage atentia.
"
Organizatii teroriste precum Statul Islamic, al Qaida sau chiar Al-Shebab din Somalia au jurat ca impanzeasca Internetul, pentru a atrage cat de multi recruti din SUA si Europa se poate, arata o analiza a AFP, citata de Business Insider.
Liderii jihadisti le-au cerut recrutilor sa activeze pe campul de lupta, dar i-a si incurajat sa comita atentate in tarile natale.
Gruparile islamiste ii tintesc pe occidentali de decenii, insa dezvoltarea mediului online a revolutionat strategia lor, sustine Clint Watts de la Institutul de Cercetari pentru Politici Straine.
"Acum 30 de ani, dura extrem de mult pana aduceau pe cineva in Afganistan", unde jihadistii se luptau cu trupele sovietice, a mentionat el. "Acum, ei fac propaganda prin intermediul retelelor sociale, de aceea totul se intampla atat de repede, recruteaza mult mai rapid", a continuat specialistul.
Se pare ca cei trei atacatori din spatele atentatelor din Franta au legaturi cu diverse grupuri extremiste. Cei doi frati au comis atentatul de la Charlie Hebdo in numele al Qaida din Temen, in timp ce teroristul din magazinul evreiesc ar avea conexiuni cu Statul Islamic.
Atentate la Paris: Al Qaida in Yemen revendica atacul fratilor Kouachi
Jihadistii folosesc o varietate de canale media pentru a-si propaga mesajele. In 2010, al Qaida a lansat revista "Inspire" in limba engleza, care apare periodic in format PDF si care contine articole despre ideologia islamista, precum si instructiuni despre cum sa fie comise atacurile.
In acesta publicatie, Franta a aparut ca o tinta, iar redactorul sef al saptamanalului satiric Charlie Hebdo, Stephane Charbonnier (Charb), ucis saptamana trecuta, a fost plasat pe lista "celor mai cautate persoane moarte sau in viata".
Iubita redactorului sef de la Charlie Hebdo, declaratii cutremuratoare: Charb stia ca va muri
Al-Nusra Front din Siria, afiliata al Qaida, publica filmulete, fotografii si comunicate prin intermediul unor conturi oficiale pe Twitter si YouTube. De asemenea, Al-Shebab din Somalia se foloseste frecvent de Twitter pentru a aborda potentiali recruti.
Statul Islamic, cea mai eficienta strategie online
Dar se pare ca nicio grupare nu exploateaza Internetul atat de eficient precum Statul Islamic, care a renuntat la forumurile cu parole preferate de al Qaida, in favoarea retelelor de socializare populare.
Militantii ISIL sunt activi pe Facebook si pe Twitter, iar luptatorii sunt chiar incurajati sa discute public cu potentiali recruti pe site-uri de tipul intrebare-raspuns, cum ar fi Ask.fm.
"Statul Islamic si-a revolutionat strategia media in adevaratul sens al cuvantului", a spus Charlie Winter, cercetator la Fundatia Quilliam Foundation, un think tank de combatere a terorismului.
"Are un format standardizat, care poate fi usor identificat drept propaganda oficiala a Statului Islamic. Este foarte productiv si are o frecventa de patru sau cinci clipuri postate pe saptamana", a adaugat el.
Luptatorii Statului Islamic se pricep si la infractiuni informatice: saptamana aceasta au spart contul de Twitter al Armatei americane, pentru a atrage atentia."
'via Blog this'
Organizatii teroriste precum Statul Islamic, al Qaidasau chiar Al-Shebab din Somalia au jurat ca impanzeasca Internetul, pentru a atrage cat de multi recruti din SUA si Europa se poate, arata o analiza a AFP, citata de Business Insider.
Liderii jihadisti le-au cerut recrutilor sa activeze pe campul de lupta, dar i-a si incurajat sa comita atentate in tarile natale.
Gruparile islamiste ii tintesc pe occidentali de decenii, insa dezvoltarea mediului online a revolutionat strategia lor, sustine Clint Watts de la Institutul de Cercetari pentru Politici Straine.
"Acum 30 de ani, dura extrem de mult pana aduceau pe cineva in Afganistan", unde jihadistii se luptau cu trupele sovietice, a mentionat el. "Acum, ei fac propaganda prin intermediul retelelor sociale, de aceea totul se intampla atat de repede, recruteaza mult mai rapid", a continuat specialistul.
Se pare ca cei trei atacatori din spatele atentatelor din Franta au legaturi cu diverse grupuri extremiste. Cei doi frati au comis atentatul de la Charlie Hebdo in numele al Qaida din Temen, in timp ce teroristul din magazinul evreiesc ar avea conexiuni cu Statul Islamic.
Atentate la Paris: Al Qaida in Yemen revendica atacul fratilor Kouachi
Jihadistii folosesc o varietate de canale media pentru a-si propaga mesajele. In 2010, al Qaida a lansat revista "Inspire" in limba engleza, care apare periodic in format PDF si care contine articole despre ideologia islamista, precum si instructiuni despre cum sa fie comise atacurile.
In acesta publicatie, Franta a aparut ca o tinta, iar redactorul sef al saptamanalului satiric Charlie Hebdo, Stephane Charbonnier (Charb), ucis saptamana trecuta, a fost plasat pe lista "celor mai cautate persoane moarte sau in viata".
Iubita redactorului sef de la Charlie Hebdo, declaratii cutremuratoare: Charb stia ca va muri
Al-Nusra Front din Siria, afiliata al Qaida, publica filmulete, fotografii si comunicate prin intermediul unor conturi oficiale pe Twitter si YouTube. De asemenea, Al-Shebab din Somalia se foloseste frecvent de Twitter pentru a aborda potentiali recruti.
Statul Islamic, cea mai eficienta strategie online
Dar se pare ca nicio grupare nu exploateaza Internetul atat de eficient precum Statul Islamic, care a renuntat la forumurile cu parole preferate de al Qaida, in favoarea retelelor de socializare populare.
Militantii ISIL sunt activi pe Facebook si pe Twitter, iar luptatorii sunt chiar incurajati sa discute public cu potentiali recruti pe site-uri de tipul intrebare-raspuns, cum ar fi Ask.fm.
"Statul Islamic si-a revolutionat strategia media in adevaratul sens al cuvantului", a spus Charlie Winter, cercetator la Fundatia Quilliam Foundation, un think tank de combatere a terorismului.
"Are un format standardizat, care poate fi usor identificat drept propaganda oficiala a Statului Islamic. Este foarte productiv si are o frecventa de patru sau cinci clipuri postate pe saptamana", a adaugat el.
Luptatorii Statului Islamic se pricep si la infractiuni informatice: saptamana aceasta au spart contul de Twitter al Armatei americane, pentru a atrage atentia.
"
Organizatii teroriste precum Statul Islamic, al Qaida sau chiar Al-Shebab din Somalia au jurat ca impanzeasca Internetul, pentru a atrage cat de multi recruti din SUA si Europa se poate, arata o analiza a AFP, citata de Business Insider.
Liderii jihadisti le-au cerut recrutilor sa activeze pe campul de lupta, dar i-a si incurajat sa comita atentate in tarile natale.
Gruparile islamiste ii tintesc pe occidentali de decenii, insa dezvoltarea mediului online a revolutionat strategia lor, sustine Clint Watts de la Institutul de Cercetari pentru Politici Straine.
"Acum 30 de ani, dura extrem de mult pana aduceau pe cineva in Afganistan", unde jihadistii se luptau cu trupele sovietice, a mentionat el. "Acum, ei fac propaganda prin intermediul retelelor sociale, de aceea totul se intampla atat de repede, recruteaza mult mai rapid", a continuat specialistul.
Se pare ca cei trei atacatori din spatele atentatelor din Franta au legaturi cu diverse grupuri extremiste. Cei doi frati au comis atentatul de la Charlie Hebdo in numele al Qaida din Temen, in timp ce teroristul din magazinul evreiesc ar avea conexiuni cu Statul Islamic.
Atentate la Paris: Al Qaida in Yemen revendica atacul fratilor Kouachi
Jihadistii folosesc o varietate de canale media pentru a-si propaga mesajele. In 2010, al Qaida a lansat revista "Inspire" in limba engleza, care apare periodic in format PDF si care contine articole despre ideologia islamista, precum si instructiuni despre cum sa fie comise atacurile.
In acesta publicatie, Franta a aparut ca o tinta, iar redactorul sef al saptamanalului satiric Charlie Hebdo, Stephane Charbonnier (Charb), ucis saptamana trecuta, a fost plasat pe lista "celor mai cautate persoane moarte sau in viata".
Iubita redactorului sef de la Charlie Hebdo, declaratii cutremuratoare: Charb stia ca va muri
Al-Nusra Front din Siria, afiliata al Qaida, publica filmulete, fotografii si comunicate prin intermediul unor conturi oficiale pe Twitter si YouTube. De asemenea, Al-Shebab din Somalia se foloseste frecvent de Twitter pentru a aborda potentiali recruti.
Statul Islamic, cea mai eficienta strategie online
Dar se pare ca nicio grupare nu exploateaza Internetul atat de eficient precum Statul Islamic, care a renuntat la forumurile cu parole preferate de al Qaida, in favoarea retelelor de socializare populare.
Militantii ISIL sunt activi pe Facebook si pe Twitter, iar luptatorii sunt chiar incurajati sa discute public cu potentiali recruti pe site-uri de tipul intrebare-raspuns, cum ar fi Ask.fm.
"Statul Islamic si-a revolutionat strategia media in adevaratul sens al cuvantului", a spus Charlie Winter, cercetator la Fundatia Quilliam Foundation, un think tank de combatere a terorismului.
"Are un format standardizat, care poate fi usor identificat drept propaganda oficiala a Statului Islamic. Este foarte productiv si are o frecventa de patru sau cinci clipuri postate pe saptamana", a adaugat el.
Luptatorii Statului Islamic se pricep si la infractiuni informatice: saptamana aceasta au spart contul de Twitter al Armatei americane, pentru a atrage atentia."
'via Blog this'
Comments
Post a Comment