INTERVIU Editorii online locali "trebuie sa se uneasca" daca vor sa faca fata Google / "Project Agora" - un mod prin care ei si-ar "recastiga o parte din cota de piata pierduta" - Media & Publicitate - HotNews.ro

INTERVIEW local online publishers 'must unite' if They want to deal with Google / "Project Agora" - a way for her and Would "Some regain lost market share" - Media & Advertising - HotNews.ro 





Absolutely important for advertising space on the Romanian market- take it to the locals: : 
  • in care cea mai importanta este audienta site-urilor, nu site-urile in sine. Mai multe agentii romanesti au lansat deja sau sunt pe cale sa lanseze diverse platforme similare de "programmatic", dar Project Agora este prima initiativa care vine din partea editorilor online, dintre care foarte multi depind de venituri de publicitate intermediate de Google, asupra carora ei au un grad minim de control.

Rep.: Ati lansat platforma Project Agora, care sa reprezinte editorii online romani pe piata emergenta a publicitatii automatizate din mediul digital. Ce inseamna aceasta platforma, care e rostul ei?
Odysseas Ntotsikas: 
As incepe cu motivele pentru care am creat-o. Noi (Thinkdigital - nred.) avem o vorba - "povestea celor doua placinte". Lucrurile stau asa: in timp ce placinta publicitatii digitale in ansamblul ei creste, nu la fel se intampla cu felia ce revine editorilor locali. Deci cresterea revine marilor companii internationale, cum este Google. Aceasta e marea problema a editorilor online locali, carora nu le este usor sa concureze cu Google, Youtube etc. deoarece sunt fragmentati, mici, nu au resursele, oamenii sau cunostintele pentru a concura cu jucatorii mari. 

Asa ca am facut Project Agora, o modalitate prin care editorii online locali sa recastige o parte din cota de piata pe care o pierd. Vrem sa crestem placinta locala. Pentru a realiza acest lucru, trebuie ca editorii sa se uneasca in asa masura incat sa aiba o greutate suficient de mare in termeni de date, inventar de spatiu de publicitate, influenta. Iar noi oferim, in esenta, tehnologia si serviciile de business pe care le implica acest lucru - marketing, toate necesitatile si operatiunile financiare etc.. 

Planul nostru este sa incepem, in fiecare piata, cu editorii importanti. Pana acum, in Romania am intrat in contact cu aproape toti publisherii, in cadrul mai multor evenimente si discutii directe. Sunt si altii pe fir, dar astazi i-am anuntat pe primii care vor participa cu siguranta la acest proiect, anume publisherii reprezentati de Thinkdigital si de grupul Mediafax (n.red.: cei doi au fost anuntati vineri dupa-amiaza, in cadrul ICEEfest. La scurt timp dupa realizarea acestui interviu, a fost anuntat un al treilea participant la proiect - Ringier Romania). Ne asteptam sa participe mai multi editori din piata locala, pentru ca proiectul nu ar avea sens, nu ar putea face fata concurentei cu jucatorii internationali daca nu suntem uniti. E nevoie de consens si de ajutorul tuturor jucatorilor locali.

Rep.: Editorii online locali lucreaza deja in foarte mare masura cu

 Google. Ce le ofera Project Agora si nu primesc deja de la Google?

O.N.: Ce face Google este sa ia inventar de reclama de la editori - inventar "bulk" in toate sensurile cuvantului - si sa il vanda cu o margine de profit mai mare catre cumparatori, luand in acelasi timp si datele pe care le au editorii. Noi spunem ca editorii ar trebui sa poata avea ceva de spus in privinta caror date pot fi folosite si in ce fel, pe de o parte, iar pe de alta parte ei ar trebui sa aiba controlul deplin si sa beneficieze de transparenta in privinta a tot ce se intampla de-a lungul lantului valoric. In acest moment, Google este o "cutie neagra", oamenii nu stiu ce se intampla "dincolo", ce face Google cu datele culese sau chiar preturile pe care le obtine. 

Deci noi facem ceva care este de mult mai transparent si mai usor de controlat. Oferim, deci, o alternativa pentru strategiile lor de afaceri, asa incat sa nu mai depinda de un singur partener."

Popular posts from this blog

How YOU Get Paid, Raising an invoice – PeoplePerHour.com Helpdesk

Globalization: Positive and Negative ASpects: Free Trade Blocs, U.S. Foundations, Civic Attitude, and Civil Society in the USA and LATIN AMERICA