HRANA NECESARA ECHILIBRULUI ENERGETIC IN ORICE ANOTIMP!

Secretele: HRANA NECESARA ECHILIBRULUI ENERGETIC IN ORICE ANOTIMP!: "



HRANA NECESARA ECHILIBRULUI ENERGETIC IN ORICE ANOTIMP!    Un articol de Mihaela Iliescu - O stare buna de sanatate este reprezentata de echilibrul armonios dintre macrocosmosul extern si microcosmosul intern.

„Omul este singurul animal pentru care propria sa existenta este o problema pe care trebuie s-o rezolve”, afirma fiozoful si sociologul german Erlich Fromm



Medicina traditionala face cateva recomandari simple, care, odata ce sunt puse in practica, ajuta organismul sa se adapteze trecerii de la un anotimp la altul, pastrandu-si in acelasi timp energia.

Iata care sunt acestea, in functie de fiecare anotimp:

Primavara se recomanda consumul alimentelor dulci si amare, mai putin al celor acre, pentru a hrani splina si ficatul, care guverneaza curgerea si descarcarea libera a a sangelui si energiei. Mancatul in exces, dar si consumul alimentelor acre conduc la blocarea curgerii normale a sangelui si energiei.

Vara este un anotimp acid, rinichii sunt goliti de vitalitate, iar inima este plina de energie. Hrana trebuie sa fie alcalina si usor de digerat. Este bine sa evitam alimentele grase, dure si greu de digerat, care pot creste temperatura sangelui. Se recomanda legumele si fructele hranitoare, in stare cruda, semintele-boabe.

Lichidele se pot consuma numai la temperatura camerei, vor fi evitate bauturile cu gheata sau racite, care pot deregla aparatul digestiv, splina si, mai ales, rinichii.

Temperatura organismului este de 37 grade Celsius. Daca vom cosuma hrana sau lichide aflate la temperaturi prea ridicate sau prea scazute, organismul va avea nevoie de energie suplimentara pentru a acoperi diferenta de temperatura si, astfel, se creeaza dezechilibre.

Toamna, consumul fructelor specifice anotimpului (mere, pere, prune) aduce un plus de nutrienti, atat de necesari echilibrului energetic hepatic si al splinei. Se vor evita bauturile in cantitati mari, foarte reci, dar si cruditatile in exces.

Iarna este un anotimp alcalin, de aceea sunt permise carnurile, alimentele grase (fara exces), ca si cantitaţile mici de alcool. Iarna este considerata ca fiind un anotimp de “reparatii” si de inmagazinare. Alimentele si bauturile sunt mult mai usor digerabile daca sunt incalzite, pentru ca stomacul iubeste alimentele caldute.

In perioadele umede sunt recomandate produsele acre si condimentate, pe cand in perioadele calde si secetoase sunt recomandate alimentele dulci, pentru ca acestea cresc umezeala in organism.

De asemenea, trebuie sa acordam atentie bunei functionari a vezicii biliare. Orice masa „copioasa” trebuie asociata cu o salata amara. Amarul intareste stomacul, ii mareste capacitatea secretorie, elibereaza vezica de bila, prin cresterea capacitatii de contractie a peretilor. "




'via Blog this'

Popular posts from this blog

How YOU Get Paid, Raising an invoice – PeoplePerHour.com Helpdesk

Globalization: Positive and Negative ASpects: Free Trade Blocs, U.S. Foundations, Civic Attitude, and Civil Society in the USA and LATIN AMERICA